Sala Gier
Sobota
11:00-11:55 – Sztuczne języki w grach wideo
Paweł Wiecha
Od ględzących Simów po antyczny język smoków Skyrima – sztuczne języki są popularnym motywem w wielu grach wideo. Czego możemy się dowiedzieć i nauczyć z zarówno tych mniej przemyślanych, jak i tych ostrożnie skonstruowanych fikcyjnych języków?
12:00-12:55 – Jak być dobrym MG – kilka sztuczek
Paweł Jakubowski
W grach RPG uczestniczę jako gracz i MG od 23 lat, chętnie podzielę się z Wami doświadczeniem i podłapię coś od Was.
13:00-13:55 – Gry tak obskurne, że ich nie znasz – przegląd gier dziwnych i zapomnianych
Krzysztof „BG„” Michalski, Kamil „Nejjik” Frąszczak
Dlaczego „Patologia” jest utopią? Czemu istnieje turecki Resident Evil? Jakie są benefity zbaczania z drogi do domu babci i jaki jest deep lore Galerianek? Zapraszamy na przegląd gier cyfrowych, które nie zyskały rozgłosu podczas premiery i/lub zostały zapomniane nawet przez Shodan.
14:00-14:55 – Moja Legenda Zeldy – Nogawki Czasu, Czarnoksiężnik i Stary Kartridż
Swarley
Zapraszam w podróż przez czas, gdzie stawimy czoła czarnoksiężnikom, poznamy historię Nogawek Czasu i ich wpływu na rozwój fabuły gier oraz odkryjemy, czemu przez elektronikę z Tajwanu seria czekała na docenienie w Polsce przez całe dekady. Dołącz do nas w magicznej podróży przez świat The Legend of Zelda!
15:00-15:55 – RPG a AI – w czym może pomóc, a w czym przeszkodzić?
Gospoda RPG
Prelekcja o rozwijającej się technologii sztucznej inteligencji i jej wpływie na gry fabularne.
16:00-16:55 – Edukacja w RPG i RPG w edukacji
Gospoda RPG
Prelekcja o edukacyjnych elementach gier fabularnych i skutecznym ich wykorzystaniu.
17:00-18:55 – W ciągłej pogoni za podróżą, czyli Genshin Impact
Kanata, Onyx
Czy znacie może takie serie jak The Legend of Zelda, Final Fantasy czy Ni no Kuni? Z pewnością znajdą się i również gry, które wciąż cieszą się niesłabnącą popularnością oraz które trafiły na listę rekordów pod względem sprzedaży. Jednym z takich przykładów jest Genshin Impact – gra, o której mamy przyjemność opowiedzieć podczas panelu. Więc, jeśli jesteś osobą, która dopiero zaczęła odkrywać Teyvat, to jest idealna okazja, by poznać grę bliżej!
19:00-19:55 – Tworzenie RPG
Wydawnictwo Hengal
Tworzenie erpegów od kuchni? Jak zacząć? Najpierw mechanika, świat… a może mapa? Jak to wszystko połączyć i na czym się skupić? Tego nie wie nikt. Nie istnieje szkoła tworzenia erpegów. Choć kilka słów o swoich doświadczeniach i obserwacjach opowie gość, który napisał Słowian, Mystery, dodatki do nich, scenariusze i przeróżne inne materiały. Czy warto posłuchać? Przekonajcie się sami.
20:00-21:55 – Być jak smok – o serii Like a Dragon słów kilka
Szymon „Hulek” Hulewicz
Seria gier Like a Dragon (Yakuza) świętuje w tym roku swoje 19 urodziny, a w styczniu premierę miała ósma część głównej serii, okraszona podtytułem „Infinite Wealth”. W ramach tej prelekcji będziesz mieć okazję poznać mroczny świat pełen wyrazistych bohaterów, zawiłych intryg, widowiskowych, brutalnych walk i… głupkowatych misji pobocznych?! A dla weteranów serii po prelekcji panel dyskusyjny na temat m.in. ósmej części oraz ulubionych piosenek karaoke.
Niedziela
09:00-09:55 – Dokąd zmierza świat Runeterry?
Michał „Krakenstone” Sobczak
Na tej prelekcji zgłębimy tajemnice tworzenia historii w świecie League of Legends. Przeanalizujemy różne metody rozwijania narracji w grze oraz poza nią. Następnie przyjrzymy się temu, jaki jest aktualny stan świata Runeterry, przeglądając bohaterów, wydarzenia i inne wątki. Wreszcie, odpowiedzią na pytanie z tytułu będzie próba spojrzenia w przyszłość, wskazując na potencjalne kierunki rozwoju tego uniwersum.
10:00 10:55 – RPGowy hype dla opornych, jak sprawić żeby gracze myśleli o sesji po sesji
Alicja Ashke Różycka
Cliffhanger i Nagły-Zwrot-Akcji to tradycyjne haki pomagające utrzymać uwagę graczy na fabule rozbudowanej kampanii. Trudno jednak wtedy uniknąć zmęczenia i wypalenia, a przy odwołanej sesji rychło pojawić się może frustracja, skutecznie zabijająca pozytywną atmosferę. Poznaj pakiet subtelnych narzędzi budujący małą, lecz solidną społeczność graczy wokół ogniska, przy którym chcesz opowiedzieć swoje historie.
11:00 – 11:55 – Sega, czyli jak wygrać Nintendo, ale przegrać z samym sobą
Swarley
Sega – firma, która była w stanie rzucić rękawicę Nintendo i pomimo niesprzyjających warunków wyjść z tego starcia zwycięsko. Dlaczego firma zamiast pójść za ciosem i ugruntować swoją pozycję na rynku konsol, postanowiła wepchnąć sobie kij w szprychy? Prześledźmy tę historię razem!
12:00-12:55 – Gdzie się ukrywasz Garrett? Historia serii „Thief”
Michał „Krakenstone” Sobczak
W prelekcji przyjrzymy się kultowej serii gier „Thief”, zanurzając się w jej mroczny świat. Rozpoczniemy podróż od korzeni serii, odkrywając jej niezapomnianą atmosferę. Następnie przeanalizujemy ostatnią część serii z 2014 roku, która spotkała się z mieszanymi opiniami i zastanowimy się, co poszło nie tak. Ostatecznie pochylimy się nad przyszłością serii i możliwymi kierunkami rozwoju.
13:00-14:55 – Beyond Good and Evil – solarpunk, 20 lat nostalgii i 15 lat czekania na sequel
Sasza Anders
Beyond Good and Evil, czyli niedoceniona perełka od Ubisoftu powstała 20 lat temu, czyli za czasów, gdy Ubisoft jeszcze posiadał jakąś kreatywność. Następnie ogłoszono kontynuację, która miała nadejść niebawem… ogłoszono ją 15 lat temu. Zatem co się stało? Przyjrzymy się temu bliżej.
15:00-15:55 – Kompetencje i rozwój gracza RPG
Studzin
Czy jest jakieś minimum umiejętności, które powinniśmy posiadać, siadając do stołu? Czy nasze kompetencje można rozwijać? A warto w ogóle to robić? Czy jest to konieczne? Jak to robić? Podczas prelekcji porozmawiamy sobie na te i bliskie tematy. Z góry uprzedzam, że te pytania nie mają jednoznacznie prawidłowych odpowiedzi. Z chęcią opowiem o swoim punkcie widzenia i posłucham o innych.