Sala Gier Elektronicznych
Sala Gier Elektronicznych
Sobota
11:00-11:50 – Fenomen Pokemon Go
Zell
Stoję w deszczu i energicznie przesuwam palcem po ekranie mojego iPhone’a. Jest zimno, pada coraz bardziej, ale przede mną pojawił się Gastly, pospolity pokemon o nie najgorszych parametrach. Uświadamiam sobie, że dałem się wciągnąć. Jak tysiące innych graczy na całym świecie wpadłem w pułapkę kolorowych stworków. Jak to się stało, że my, dorośli ludzie, uganiamy się po mieście za pokemonami?
12:00-12:50 – Statyczne kamery, prerenderowane tła oraz czołg
Krzysztof „BG” Michalski
Zastanawialiście się kiedyś dlaczego niektóre gry z końca lat 90 i początku 2000 wyglądały tak bardzo specyficznie?
A może rozkmnialiście dlaczego twórcy postawili na ten styl? Jak to działa od strony technicznej?
A może po prostu (tak jak ja) macie nostalgię do tego typu gier?
Jeśli tak to zapraszam na moją prelekcję, gdzie dowiecie się po co, dlaczego, jak i co może być dalej
13:00-13:50 – Język filmowy wykorzystywany w grach
Aleks
Zastanawialiście się kiedyś jakie powiązania występują między filmem a grami?
Zobaczymy jak oba media korzystają z teorii kolorów do opowiadania historii i prowadzenia widza/gracza, a także które technologie filmowe przeszły na stałe do produkcji gier. Przyjrzymy się również praktyce czysto filmowej w grach – odpowiednim kadrowaniu i planowaniu kamery, aby obudzić w odbiorcy właściwe emocje, czy też zbudować dynamikę sceny.
14:00-14:50 – Zalety The Sims 4, o których nikt nie rozmawia.
Noks
Prezentacja zalet The sims 4 względem pozostałych gier z serii.
15:00-15:50 – Quiz wiedzy o Fallout
Janusz Stankiewicz
16:00-16:50 – Naukowo o grach: sztuczna inteligencja w rozwoju gier
Aleks Erens, Jakub Majewski, Piotr Siuda, Paweł Schreiber
Panel poświęcony jest wykorzystaniu sztucznej inteligencji w rozwoju gier. Badacze gier z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy przedstawią, jak AI wpływa na projektowanie gier, optymalizację mechanik i tworzenie bardziej angażujących doświadczeń. Omówione zostaną wizje przyszłości gier wspieranych przez sztuczną inteligencję.
17:00-17:50 – 25 lat serii The Sims. Jak symulator życia wprowadził queer do polskich domów
Deanna Goth
Druga część serii dziś znów cieszy się ogromną popularnością, szczególnie w polskiej części fandomu. Co dały nam Simsy, czego nie dała nam edukacja seksualna? Czy pokolenie wychowane na the Sims 2 rzeczywiście wyrosło na gejów i satanistów?
18:00-18:50 – Mapa – ułatwienie czy więzienie?
Michał „Krakenstone” Sobczak
Mapy w grach pomagają w nawigacji, ale czy zawsze są korzystne? Omówimy, jak wpływają na eksplorację i immersję – od swobody odkrywania po nadmierne prowadzenie gracza za rękę. Czy mapa to ułatwienie, gdy wspiera orientację, ale staje się więzieniem, gdy odbiera poczucie odkrywania i zmienia eksplorację w mechaniczną podróż od znacznika do znacznika. Prelekcja otwarta na dyskusje.
19:00-19:50 – Czy skradanki to każdy gatunek?
Michał „Krakenstone” Sobczak
Mechaniki skradania przenikają do wielu gatunków – od RPG po strategie i horrory. Czy to oznacza, że skradanki mogą być każdym gatunkiem? Czy każdą grę łączy coś z Thiefem? Przeanalizujemy, jak elementy ukrywania się wpływają na rozgrywkę i czy mogą stanowić trzon dowolnej gry. Prelekcja otwarta na dyskusje.
20:00-20:50 – Bells & Punishments – przestępczość gospodarcza w Animal Crossing: New Horizons
Daniels „pampooszka” Gratkovskis
Czy Tom Nook jest scammerem? Czy gramy ofiarą przemytu ludzi? Czy Timmy i Tommy są ofiarami wykorzystywania dzieci? Jak daleko posunie się ten szop, by skorzystać na handlu rzepami, którego to strukturze może pozazdrościć każdą istniejąca piramida finansowa? Zapraszam, a opowiem Wam o tym jak New Horizons może być użyte do opowiadania o przestępczości gospodarczej na zajęciach z kryminologii.
21:00-21:50 – The Sims 2: nekromancja i jej opłakane konsekwencje
April Black
Dodatek do The Sims 2 „Na Studiach” wprowadził tzw. Wskrzeszeniomat, czyli urządzenie pozwalające na wskrzeszanie Simów. Niektórym zmarłym lepiej jednak pozwolić spoczywać w pokoju – zwłaszcza tym z wersji podstawowej gry, ponieważ są oni dość… niekompletni. Co się stanie, jeżeli jednak postanowimy ich wskrzesić? Albo – co gorsza – przeprowadzać na nich nieludzkie eksperymenty, na przykład zmieniać im fryzurę lub ubrania, albo… ROZMNAŻAĆ?
Niedziela
09:00-09:50 – Dlaczego Persona 2 to najlepsza część tej serii.
Ray „kradnie” Cyra
Większość fanów Persony zna trójkę, czwórkę i piątkę. Trzy bardzo dobre gry. Jednak przed nimi były inne trzy bardzo dobre gry (tak, trzy). W szczególności uwielbiam duologie Persona 2 i dlatego zamierzam przekonać was do zagrania. Serio. Warto przecierpieć przez random encountery. Możliwe spoilery, ale plot tej gry jest tak szalony, że one i tak nie zepsują niespodzianki.
10:00-11:50 – Filmowe i serialowe adaptacje gier – te dobre i złe
Rafał „Radagast21” Majewski, Igor „SilverApril01” Kwiecień, Szymon „szylish_guy25” Wojciechowski
Od lat 90. Hollywood próbuje adaptować gry wideo – raz z lepszym, raz z mizernym skutkiem. Ta prelekcja i zarazem dyskusja dotyczyć będzie adaptacji, które reprezentują różne problemy związane z przenoszeniem jednego medium na drugie, a także co niektóre sukcesy. Od produkcji aktorskich do animowanych, od najstarszych do najnowszych czy także od popularnych do tych mniej znanych.
12:00-12:50 – SIGNALIS – czyli co by było gdyby Niemcy rządzili w kosmosie?
Adam „Apoc” Pietrzykowski
SIGNALIS to gra z gatunku survival horror umieszczona w settingu futurystycznego, dystopijnego science-fiction. Są cyborgi, jest kosmiczny totalitaryzm, dużo z kultury chińskiej i słowiańskiej, odniesienia do Lovecrafta. Opowiem wam o najciekawszych w mojej opinii motywach, nawiązaniach i smaczkach, a także przemycę trochę ciekawostek. UWAGA: w prelekcji mogą pojawić się spoilery do fabuły (choć postaram się ich unikać).
13:00-13:50 – KOTOR 1 i 2: Opowieści ze Starej Republiki
Julia „Juku” Węgrzyk
Dawno, dawno temu, około trzech tysięcy lat przed sagą Skywalkerów, rozgrywały się jedne z najważniejszych wydarzeń w historii galaktyki. Star Wars: Knights of the Old Republic oraz jego kontynuacja The Sith Lords to nie tylko kultowe RPG-i, ale także jedna z najlepiej napisanych historii w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Czy seria KOTOR wciąż zasługuje na miano najlepszej gry w świecie Star Wars, mimo upływu ponad 20 lat? Przekonajmy się wspólnie!
14:00-15:50 – Wuthering Waves lepsze od Genshin Impact?
Duo
Porozmawiamy o nowym super ciekawym tytule z gatunku “gacha” . Co sprawia że WW jest tak ciekawe i dlaczego może dumnie rywalizować z gigantem w swojej kategori jakim jest Genshin Impact? Zapraszam do dyskusji!