Sala Gier Elektronicznych

Wybierz blok programowy

Przełącz menu Zamknij menu

Sala Gier Elektronicznych

Sobota

11:00-11:50 – Fenomen Pokemon Go

Zell

Stoję w deszczu i energicznie przesuwam palcem po ekranie mojego iPhone’a. Jest zimno, pada coraz bardziej, ale przede mną pojawił się Gastly, pospolity pokemon o nie najgorszych parametrach. Uświadamiam sobie, że dałem się wciągnąć. Jak tysiące innych graczy na całym świecie wpadłem w pułapkę kolorowych stworków. Jak to się stało, że my, dorośli ludzie, uganiamy się po mieście za pokemonami?

 

12:00-12:50 – Statyczne kamery, prerenderowane tła oraz czołg

Krzysztof „BG” Michalski 

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego niektóre gry z końca lat 90 i początku 2000 wyglądały tak bardzo specyficznie?
A może rozkmnialiście dlaczego twórcy postawili na ten styl? Jak to działa od strony technicznej?
A może po prostu (tak jak ja) macie nostalgię do tego typu gier?

Jeśli tak to zapraszam na moją prelekcję, gdzie dowiecie się po co, dlaczego, jak i co może być dalej

 

13:00-13:50 – Język filmowy wykorzystywany w grach

Aleks

Zastanawialiście się kiedyś jakie powiązania występują między filmem a grami?
Zobaczymy jak oba media korzystają z teorii kolorów do opowiadania historii i prowadzenia widza/gracza, a także które technologie filmowe przeszły na stałe do produkcji gier. Przyjrzymy się również praktyce czysto filmowej w grach – odpowiednim kadrowaniu i planowaniu kamery, aby obudzić w odbiorcy właściwe emocje, czy też zbudować dynamikę sceny.

 

14:00-14:50 – Zalety The Sims 4, o których nikt nie rozmawia.

Noks

Prezentacja zalet The sims 4 względem pozostałych gier z serii.

 

15:00-15:50 – Quiz wiedzy o Fallout

Janusz Stankiewicz

 

16:00-16:50 – Naukowo o grach: sztuczna inteligencja w rozwoju gier

Aleks Erens, Jakub Majewski, Piotr Siuda, Paweł Schreiber

Panel poświęcony jest wykorzystaniu sztucznej inteligencji w rozwoju gier. Badacze gier z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy przedstawią, jak AI wpływa na projektowanie gier, optymalizację mechanik i tworzenie bardziej angażujących doświadczeń. Omówione zostaną wizje przyszłości gier wspieranych przez sztuczną inteligencję.

 

17:00-17:50 – 25 lat serii The Sims. Jak symulator życia wprowadził queer do polskich domów

Deanna Goth

Druga część serii dziś znów cieszy się ogromną popularnością, szczególnie w polskiej części fandomu. Co dały nam Simsy, czego nie dała nam edukacja seksualna? Czy pokolenie wychowane na the Sims 2 rzeczywiście wyrosło na gejów i satanistów?

 

18:00-18:50 – Mapa – ułatwienie czy więzienie?

Michał „Krakenstone” Sobczak

Mapy w grach pomagają w nawigacji, ale czy zawsze są korzystne? Omówimy, jak wpływają na eksplorację i immersję – od swobody odkrywania po nadmierne prowadzenie gracza za rękę. Czy mapa to ułatwienie, gdy wspiera orientację, ale staje się więzieniem, gdy odbiera poczucie odkrywania i zmienia eksplorację w mechaniczną podróż od znacznika do znacznika. Prelekcja otwarta na dyskusje.

 

19:00-19:50 – Czy skradanki to każdy gatunek?

Michał „Krakenstone” Sobczak

Mechaniki skradania przenikają do wielu gatunków – od RPG po strategie i horrory. Czy to oznacza, że skradanki mogą być każdym gatunkiem? Czy każdą grę łączy coś z Thiefem? Przeanalizujemy, jak elementy ukrywania się wpływają na rozgrywkę i czy mogą stanowić trzon dowolnej gry. Prelekcja otwarta na dyskusje.

 

20:00-20:50 – Bells & Punishments – przestępczość gospodarcza w Animal Crossing: New Horizons

Daniels „pampooszka” Gratkovskis

Czy Tom Nook jest scammerem? Czy gramy ofiarą przemytu ludzi? Czy Timmy i Tommy są ofiarami wykorzystywania dzieci? Jak daleko posunie się ten szop, by skorzystać na handlu rzepami, którego to strukturze może pozazdrościć każdą istniejąca piramida finansowa? Zapraszam, a opowiem Wam o tym jak New Horizons może być użyte do opowiadania o przestępczości gospodarczej na zajęciach z kryminologii.

 

21:00-21:50 – The Sims 2: nekromancja i jej opłakane konsekwencje

April Black

Dodatek do The Sims 2 „Na Studiach” wprowadził tzw. Wskrzeszeniomat, czyli urządzenie pozwalające na wskrzeszanie Simów. Niektórym zmarłym lepiej jednak pozwolić spoczywać w pokoju – zwłaszcza tym z wersji podstawowej gry, ponieważ są oni dość… niekompletni. Co się stanie, jeżeli jednak postanowimy ich wskrzesić? Albo – co gorsza – przeprowadzać na nich nieludzkie eksperymenty, na przykład zmieniać im fryzurę lub ubrania, albo… ROZMNAŻAĆ?

 

Niedziela

09:00-09:50 – Dlaczego Persona 2 to najlepsza część tej serii.

Ray „kradnie” Cyra

Większość fanów Persony zna trójkę, czwórkę i piątkę. Trzy bardzo dobre gry. Jednak przed nimi były inne trzy bardzo dobre gry (tak, trzy). W szczególności uwielbiam duologie Persona 2 i dlatego zamierzam przekonać was do zagrania. Serio. Warto przecierpieć przez random encountery. Możliwe spoilery, ale plot tej gry jest tak szalony, że one i tak nie zepsują niespodzianki.

 

10:00-11:50 – Filmowe i serialowe adaptacje gier – te dobre i złe

Rafał „Radagast21” Majewski, Igor „SilverApril01” Kwiecień, Szymon „szylish_guy25” Wojciechowski

Od lat 90. Hollywood próbuje adaptować gry wideo – raz z lepszym, raz z mizernym skutkiem. Ta prelekcja i zarazem dyskusja dotyczyć będzie adaptacji, które reprezentują różne problemy związane z przenoszeniem jednego medium na drugie, a także co niektóre sukcesy. Od produkcji aktorskich do animowanych, od najstarszych do najnowszych czy także od popularnych do tych mniej znanych.

 

12:00-12:50 – SIGNALIS – czyli co by było gdyby Niemcy rządzili w kosmosie?

Adam „Apoc” Pietrzykowski 

SIGNALIS to gra z gatunku survival horror umieszczona w settingu futurystycznego, dystopijnego science-fiction. Są cyborgi, jest kosmiczny totalitaryzm, dużo z kultury chińskiej i słowiańskiej, odniesienia do Lovecrafta. Opowiem wam o najciekawszych w mojej opinii motywach, nawiązaniach i smaczkach, a także przemycę trochę ciekawostek. UWAGA: w prelekcji mogą pojawić się spoilery do fabuły (choć postaram się ich unikać).

 

13:00-13:50 – KOTOR 1 i 2: Opowieści ze Starej Republiki

Julia „Juku” Węgrzyk 

Dawno, dawno temu, około trzech tysięcy lat przed sagą Skywalkerów, rozgrywały się jedne z najważniejszych wydarzeń w historii galaktyki. Star Wars: Knights of the Old Republic oraz jego kontynuacja The Sith Lords to nie tylko kultowe RPG-i, ale także jedna z najlepiej napisanych historii w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Czy seria KOTOR wciąż zasługuje na miano najlepszej gry w świecie Star Wars, mimo upływu ponad 20 lat? Przekonajmy się wspólnie!

 

14:00-15:50 – Wuthering Waves lepsze od Genshin Impact?

Duo

Porozmawiamy o nowym super ciekawym tytule z gatunku “gacha” . Co sprawia że WW jest tak ciekawe  i dlaczego może dumnie rywalizować z gigantem w swojej kategori jakim jest Genshin Impact? Zapraszam do dyskusji!